IKLAN

Tuesday, 7 June 2011

Nukilan-Kalau dah jodoh(1)


         Hari ni dah masuk seminggu aku berhenti kerja.Jadi nya dah 7 hari kerja aku cuma makan,tidur dan menghadap komputer.Sekarang dah masuk pertengahan bulan Julai tahun 2007.Bosan juga.Tapi masih rasa belum bersedia lagi nak cari kerja baru.Ini pun aku tengah sembang dengan kawan lama aku Amy kat YM.Dia kerja kat KL sekarang.

Amy : BUZZ!!

ish..minah ni main buzz2 lak.terkejut aku.

Aku : yer cik amy,ko ni main buzz2 lak.apekehal?
Amy : sajer la Mira,aku boring.hari ni xkeje..
Aku: oo..kau online kat mana?dah ada laptop ek
Amy :aku kat cc la.mira,ada org nak brkenalan dgn ko la..
Aku : ye la tu.sapa?
Amy : Abg angkat aku.wey,ko nak tak?
 
Aku berfikir2.Sebenarnya tak minat sangat nak kenalan2 ni.Aku dah ada.Walaupun belum lagi dirasmikan jadi kekasih..cewahhh..Sekadar "teman tapi mesra" jer.

Amy : Abg tu okey org nya.dia tengah mencari tu..umur dia pun baya2 ngko,26 thn.(cis..nak juga sebut umur aku,tau la dia muda lagi dari aku hukhuk)
Aku : okeh.. (walaupun dalam hati ada nada tak ikhlas..cis)
Amy : haa..cmtu la geng.aku bagi no tepon kau kat dia yer..
Aku : k..nama dia sapa?
Amy : Izwan.k.aku dah bagi no kau kat dia,dia ada dgn aku skrg hehe
Aku : ooo..dah lama ko kenal dia?
Amy : dari 1st time aku dtg keje kt kl ni,dia la yg bnyak tlg aku.dia kenal dgn x bf aku.
Aku : eh..bila kau putus dgn mamat tu?
Amy : baru2 ni gak.dia kantoi ada gf lain.dah la aku sekali duduk kt rumah fmly dia.trpaksa la aku cari rmh sewa,abg wan la yg  tlg aku.

Macam tu kisahnya.Patut la kawan aku ni sungguh2 nak kenalkan aku kat 'abang angkat' dia tu.Kira nya mcm membalas budi la ni.hakhak...macam tu pulak.

"tutt..tut"
Telefon bimbit aku berbunyi.Ada mesej rupa nya.Sapa pulak ni?

"hai bole kenalan? kwn amy ni.ada masa msj2 la"

Cepat nya mamat tu hantar mesej...huhu.Bukan la aku tak nak balas tapi aku takde kredit la weii...kata tak kerja kan???

Amy : mira,mana ngko?weii..izwan nak chat dgn kau..tp dia xder id ym la.aku pass kat dia yer..
Aku : ok..(mcm la aku ada pilihan kan)
Amy : hi..,apa khbr?leh kenalan x?
Aku : boleh..pe slhnyer.boleh la tambah kawan..hehe
Amy :Awak dah ader bf ke mira?
Aku :eh..takder lagi hehe.awak ada gf?
Amy : takder gak hehe.
Aku : ok,dh lama keja kat kl?awak org mana?
Amy: kita senegeri la mira hehe.dah 5 thn saya kat sini .awak keje apa?
Aku : oo..sy xkeje.ari tu baru berenti
Amy : oo..ok la mira,saya pass balik kat amy ye..t ada masa kta msj2.awak dah ada no saya kan?
Aku : ok.ada..bye
Amy :bye..

Aku cepat2 capai telefon aku kat tepi meja dan save nombor dia.kot2 la lupa nanti.

Amy : camner ok x?
Aku : okla kot..chat dlm ym jer..dia ader frenster x?(zmn thn 2007 frenster masih fofuler tau)
Amy : takder la..naper?
Aku : yer la..aku nak tau la camner rupa dia..
Amy : xper nanti aku mntak pic dia k..
Aku : ok..dia tgh buat per skrg?
Amy : haha..dia sambung main game la..biasa la lelaki..hehe
Aku : amy.aku nk offline ni.nak masak.dah nak ptg ni.t mak aku bebel lak hehe
Amy :ok..bye

Lantas aku putus kan talian dan menutup komputer.Fikiran aku asyik menerawang teringat kan "teman tapi mesra" aku tu.Hari ni dia belum lagi menghubungi aku.Rindu sangat...Dengan langkah longlai aku keluar dari bilik dan menuju ke ruang dapur.Nak buat apa lagi,memasak laa!!

****

Malam nya...
Pukul 10 malam...biasa lah waktu2 macam ni aku melepak2 dalam bilik.Menunggu dengan penuh harapan agar "teman tapi mesra" aku tu menelefon.Nak aku hubungi dia tapi telefon aku takde kredit.Jadi lah aku penunggu yag setia...

"trutt..trutt" bunyi getaran telefon diikuti alunan lagu pilihan ku..

Mudah2an si dia la yang telefon tu.Cepat2 ku capai telefon dan lihat ke skrin.

"Izwan"

La...Rupa2 nya bukan si dia "teman tapi mesra" tu tapi kawan amy yang telefon aku.Hampa nya hati aku...

Nak jawap ke tak panggilan ni??Dan telefon terus berdering....

**bersambung***

**kisah ni daripada kisah benar tapi telah di ubah nama2 watak  dan ditambah perisa2 agar lebih sedap dibaca...hehehe

2 comments:

  1. bila tgk tajuk ni....agak2 last kawin dgn izwan kan? heheh~

    ReplyDelete