IKLAN

Tuesday, 5 July 2011

Rahsia hidup Artis Hollywood Yang Mengejutkan

Mesti ramai antara korang yang suka dan minat sesangat ngan artis2 hollywood cam Orlando Bloom atau
Halle Berry.Tapi tahu kah korang bagaimana kehidupan diorang sebelum jadi artis.Meh sini baca apadia rahsia dorang tuh :


1.Charlize Theron
Dia ni sebenornye warganegara Afrika Selatan.Semasa dia masih kecil,bapa nya sorang kaki mabuk yang tegar,kira alkoholik la ni.Pada satu hari tu iaitu bertarikh 21 Jun 1991,bapa dia balik mabuk2,dia mengambil senapang nya yang tersimpan di stor dan tiba2 menembak ke arah bilik tidur di mana ibu nya sedang tidur.
Sudah pasti lah ibu nya yang bernama Gerda terkejut dari tidur dan lantas mengambil selaras lagi senapang lalu keluar dan menembak ke arah suami nya.Begitulah kematian bapa si Charlize Theron ni yang kaki mabuk dan kadang2 apabila terlalu mabuk,dia akan mencacimaki dia dan ibu nya.Tetapi,ibu nya telah di lepaskan oleh mahkamah kerana menganggap kejadian tembakan itu sebagai mempertahankan diri.





2.Orlando Bloom
Pelakon kacak ni berasal dari Canterbury,Kent,England adalah sebenarnya anak ibu nya dengan seorang lelaki lain.Orang yang difikirkan nya ayah nya iaitu Harry Bloom seorang penulis dan aktivis hak awam sebenarnya bukan ayah kandung nya.Setelah bapa nya meninggal dunia ketika usia pelakon ini 4 tahun,
barulah ibu nya memberitahu siapa ayah kandung nya iaitu Colin Stone,seorang kawan rapat ayah dan ibu nya.






3.Halle Berry
Masa dia masih bayi lagi,mak dan bapa dia dah bercerai sebenarnya.Tetapi,ketika dia berumur 10 tahun ibu nya tiba2 berubah fikiran dan merasakan si Halle Berry ni perlukan seorang bapa.Maka,ibu nya Judith mengajak ayahnya iaitu Jerome berpindah semula ke rumah mereka.Sejak itu,menurut Halle Berry hidup nya sentiasa ketakutan kerana rupa2 nya ayah nya seorang lelaki yang panas baran dan suka memukul.Yang selalu menjadi mangsa ialah ibu nya dan adik nya iaitu Heidi.Walaupun dia tak pernah di apa2kan oleh bapa nya itu,tapi dia sentiasa rasa bersalah.




4.Tobey Maguire
Si pelakon filem Spiderman ni sebenarnya mempunyai kisah hidup yang sedih.Ketika usianya 3 tahun,ibubapa nya telah bercerai.Akibat nya,Tobey terpaksa tinggal bersama keluarga lain.Pada tahun 1993,ketika usia Tobey 13 tahun,bapa nya Vincent telah di tangkap kerana merompak bank di California dan dijatuhi hukuman
penjara selama 2 tahun.Menurut Tobey,kerana hidup nya yang susah ketika dibesarkan dia bertekad untuk
berjaya dalam hidupnya.


[Sumber google dan wikipedia]

9 comments:

  1. semua orang rahsia sejarah hidup masing2...

    ReplyDelete
  2. erm...pasni buat sejarah artis kita pulak tau... :)

    ReplyDelete
  3. macam2... pengalaman hidup masing2

    ReplyDelete
  4. zwansabri :sama lah baru tau hehe

    shahrulhasanal : sian orlando kan haha

    raziltahir : dorang malu kot

    puteraduyong :kalo ummi jumpa,nnti buat n3 hehe

    green apple : pngalaman hidupm2lah yg buat dorang sungguh2 nk brjaya :)

    ReplyDelete
  5. kesian ye .. apa yang ada kat kita, kene laa bersyukur ek ..

    ReplyDelete
  6. sedih plak bc crt dorang ni...

    ReplyDelete
  7. tak kisah apa lah background kita, yg penting kita diri sendir nak naik atau turun. nak maju atau ke belakang. gunakan masa lampau sebagai semangat bukan alasan :) nice entri !

    ReplyDelete