IKLAN

Sunday, 17 July 2011

TIPS MUDAH ATASI STRESS

Ohh...tidakk!!!banyak nya keje dan benda yang nak settle nihh!!Mesti banyak di antara korang yang tengah dalam situasi stress dengan keje yang tak abis2 kan??Jom lakukan beberapa tips mudah nak menghalau stress yang korang alami tu

1.Korang buat lah urutan,tak perlu g ke spa2 urut tu,korang boleh lakukan sendiri.Untuk hilangkan pening2 kepala,urut bhagian2 lembut di sekitar titik2 akupuntur di kedua belah sisi hidung dan mata untuk melegakan ketidak selesaan.

2.Cuba ketawa,tapi korang carilah tempat yg agak tertutup,kalau korang buat kat tempat ramai orang,tak pasal2 kena cop orang gila pulak.Ketawalah lebih kurang dlm masa 15 mnt sudah cukup untuk memperbaiki aliran darah ke hati.

3.Buatlah aktiviti berjalan lebih kurang dlm masa 10 minit.Aktiviti berjalan sedikit sebnyak dapat membantu korang untuk mengurangkan stress.

4.Ambil suplement vitamin terutamanya vitamin b,vitamin b ni fungsinya untuk membantu mengeluarkan toksik yang terhasil di dalam tubuh anda akibat stress.

5.Dan akhir sekali,kalau semua tips kat atas tak berapa nak jalan,korang cubalah untuk tidur sebentar tanpa gangguan.Untuk membantu korang tidur,korang buatlah minuman khas ni,iaitu susu panas yang dicampurkan bersama 1 sudu serbuk kayu manis dan madu.

Ok,Selamat Mencuba!!

Munira Sedek

2 comments:

  1. Aku slalu ikut tip no 5 tu tanpa minuman khas, dan slalunya terus tido sampai pagi...:(

    ReplyDelete
  2. hehe Thx for the tips~ plg suke yg nombor 5..mmg berkesan InsyaAllah~ urut2 sendiri tu mls sungguh la~ hehe

    ReplyDelete